Bezorging van je bestelling

Op deze pagina vind je alle informatie over de bezorging van je bestelling bij Sierkussen.nl. Staat het antwoord op je vraag hier niet bij, neem dan contact met ons op.

 

 

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Alle bestellingen worden geleverd met GLS. Tijdens het afrekenen van je bestelling kun je ervoor kiezen om het pakket thuis te laten bezorgen, of af te halen in een PakketShop.

Na het verzenden van je bestelling informeert GLS jou per e-mail over de bezorging en de geschatte bezorgdatum. Op dat moment heb je de mogelijkheid om (tot 23:59 vóór de bezorgdag) de plaats en tijd van de bezorging nog te wijzigen. Voor de gekozen bezorgdata worden tijdvensters van drie uur opgegeven.

Thuis bezorging
GLS bezorgt de pakketten standaard op werkdagen van maandag tot en met vrijdag en in Nederland meestal binnen 24 uur. Deze bezorgtijden zijn echter niet gegarandeerd, doordat de pakketten over de weg worden vervoerd. Bijvoorbeeld oponthoud in het verkeer kan voor vertraging zorgen.

 

Ook is het mogelijk om je pakket op zaterdag thuis te bezorgen. Hiervoor rekenen wij een toeslag van €2,95 per pakket.

Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. Bij levering van het pakket dient daarom ook een handtekening voor ontvangst te worden gezet in de handscanner van de bezorger. Een ander lid van het huishouden kan het pakket ook aannemen.

Pakketshop bezorging

Kies je bij de bestelling voor afhalen in een GLS PakketShop, dan word je hierover per mail verder geïnformeerd door GLS. Je kiest vervolgens online de PakketShop waar je de bestelling wilt laten bezorgen, dan wordt het pakket daar rechtstreeks bezorgd. Er is altijd iemand in de PakketShop aanwezig om de zending aan te nemen. Het pakket wordt hier maximaal vijf werkdagen bewaard.

Op de website van GLS kunt u de dichtstbijzijnde PakketShop vinden.

 

 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Tijdens het afrekenen van de bestelling heb je de keuze uit een bezorgdag op maandag t/m zaterdag. Je hebt ook de mogelijkheid de leverdatum later nog te wijzigen via de email met bezorgopties die je van GLS ontvangt.

 

Is de bestelling geplaatst en ook de betaling bij ons voor 15:00 uur binnen (of je kiest voor achteraf betalen), dan versturen we de bestelling nog dezelfde dag. GLS bezorgt de pakketten in Nederland en België meestal binnen 24 uur. Deze bezorgtijden staan echter niet vast en zijn niet gegarandeerd. De pakketten worden over de weg vervoerd, bijvoorbeeld oponthoud in het verkeer kan voor vertraging zorgen.

Bestel je op vrijdag voor 15:00 uur, dan versturen wij de bestelling nog dezelfde dag en zal GLS uw bestelling, in de meeste gevallen, op maandag bezorgen. Bestel je op vrijdag na 15:00 uur of in het weekend, dan wordt de bestelling maandag verstuurd en ontvang je deze, normaal gesproken, via GLS op dinsdag.

 

 

Kan ik mijn bestelling op een ander moment ontvangen?

Tijdens het afrekenen van de bestelling heb je de keuze uit een bezorgdag op maandag t/m vrijdag.

Je hebt ook de mogelijkheid de leverdatum later nog te wijzigen (tot 23:59 vóór de bezorgdag) via de email met bezorgopties die je van GLS ontvangt. Online kun je dan een specifieke datum kiezen, waarbij je de keuze hebt uit de vijf werkdagen na de verzenddatum. Voor de gekozen bezorgdatum wordt een tijdvenster van drie uur gegeven.

 

 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Tijdens het afrekenen van de bestelling heb je de keuze uit thuis levering of afhalen bij een GLS PakketShop. Je hebt ook de mogelijkheid om (tot 23:59 vóór de bezorgdag) de plaats en tijd van de bezorging nog te wijzigen. Je hebt dan de keuze uit levering aan een PakketShop of een ander moment van levering op het door jou opgegeven adres. Een ander afleveradres kiezen is helaas niet mogelijk.

 

 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling is verzonden, krijg je een e-mail met informatie over de bezorging van het pakket. In deze e-mail staat het pakketnummer, waarmee je online de bestelling kunt volgen en de actuele bezorgstatus van het pakket kunt controleren.

In de email vind je ook een link, waarmee je online uit alternatieve bezorgopties kunt kiezen – bijvoorbeeld een andere bezorgdatum met een vooraf aangekondigd tijdvenster van drie uur, of het pakket naar een GLS PakketShop laten doorsturen.


Ook na de bezorging houdt GLS je op de hoogte van de status van het pakket. Hierin geeft GLS de volgende informatie:

  • Het pakket is bezorgd
  • Het pakket is bij de gewenste GLS PakketShop bezorgd
  • Het pakket kon niet worden bezorgd
  • Het pakket is bij een van de buren bezorgd

 

 

Wat gebeurt er met mijn bestelling als er niemand thuis is?

Ben je niet thuis op het moment van bezorging, dan vraagt de GLS-bezorger een van de buren of ze het pakket willen aannemen. Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt de bezorger het pakket mee terug naar het depot.

In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten 'Niet Thuis Bericht' in de brievenbus achter – een kaartje met belangrijke informatie over de afleveropties, zoals bij welke buren het is bezorgd of dat het pakket terug is naar het depot. Op het 'Niet Thuis Bericht' staat een 'Niet Thuis Code'. Indien het pakket terug is naar het depot kun je met deze code, in combinatie met het pakketnummer en de postcode, online bepalen wat de volgende stap is.

Hierin biedt GLS de volgende opties:

• Het pakket opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres. Voor de nieuwe beschikbare bezorgdata worden tijdvensters van drie uur opgegeven.
• Het pakket afhalen bij een GLS PakketShop. Het pakket wordt bezorgt bij de PakketShop en kan binnen vijf dagen opgehaald worden. Indien het pakket niet binnen vijf dagen is afgehaald, wordt het pakket automatisch retour afzender gestuurd.
• Het pakket afhalen bij het GLS-depot. Het pakket blijft in het depot en kan binnen vijf dagen opgehaald worden. Indien het pakket niet binnen vijf dagen is afgehaald, wordt het pakket automatisch retour afzender gestuurd.

 

 

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Voor de verzending van de bestelling geldt een vast verzendtarief inclusief BTW. Onderstaande tarieven gelden voor normale zendingen bij levering op werkdagen.

Voor zaterdagleveringen geldt een toeslag van €2,95, voor rembours zendingen geldt een toeslag van €10.

 

Verzendkosten per land in euro:

Land
Nederland

België

 

Duitsland

Luxemburg

Frankrijk

Bestelling < 20 euro
2,95

2,95
 

Bestelling < 30 euro

3,95

7,50

4,95

Bestelling > 20 euro
gratis

gratis
 

Bestelling > 30 euro

gratis

gratis

gratis

 

Voor andere landen worden in het winkelmandje de juiste verzendkosten berekend.

 

 

Zo bezorgen wij aan huis:

  • Standaard levering op maandag t/m vrijdag.
  • Zaterdaglevering op Nederlandse adressen mogelijk met toeslag (€2,95).
  • GLS komt bij je aan de deur.
  • Je ontvangt een e-mail wanneer de bestelling wordt verstuurd.
  • Ben je niet thuis? Vooraf via de e-mail of achteraf via het 'Niet Thuis Bericht' kun je zelf een alternatieve datum en tijd doorgeven (tot 23:59 vóór de bezorgdag) aan GLS voor de levering van de bestelling.
  • Je ontvangt een e-mail als het pakket is geleverd.

gls-logo

 

Zo bezorgen wij aan een PakketShop:

  • Levering aan een shop op maandag t/m vrijdag.
  • Je ontvangt een e-mail wanneer de bestelling wordt verstuurd.
  • Je kiest zelf de gewenste PakketShop bij je in de buurt.
  • In deze e-mail vind je een track&trace code waarmee je volgt waar de bestelling zich bevindt.
  • Je ontvangt een e-mail als het pakket is geleverd.
  • Afhalen binnen 5 dagen in een PakketShop bij je in de buurt.

gls-parcelshop-logo-eng-20263_ContentWOBorder